×
  • Bruncher en famille

فضيحة في منتخب مصر: لاعبون متهمون بالتحرش

  • فضيحة في منتخب مصر: لاعبون متهمون بالتحرش

نشرت إحدى الفتيات المصريات المقيمات بدبي و الي تعمل في مجال الموضة صورا لرسائل وصلتها على الخاص بحسابها في أنستاغرام أرسلها لها عمرو وردة وأيمن أشرف وأحمد حسن كوكا ومحمود حمدي الونش، لاعبي منتخب مصر.

الرسائل تحمل عبارات لا أخلاقية و إيحاء ات جنسية وجهها اللاعبون في أوقات متزامنة جدا للمدعوّة ميرهان مما يدل على أن المسألة ليست من باب الصدفة كما أن تزامنها كذلك مع مشاركة هؤلاء اللاعبين مع منتخب مصر في نهائيات كأس إفريقيا للأمم و التي تستضيفها أرض الفراعنة يطرح أكثر من سؤال حول مدى جدية تحضيرات منتخب مصر لهته التظاهرة القارية المهمة.
ميرهان نشرت التعليق التالي:
«والله يا جماعة أول امبارح ده كان يوم حافل، أول ما نزلت « ستوري » جديدة فجأة الناس دي ظهرت عندي و الرسايل بدأت. أولا أنا دايما برد على رسايلي خصوصا لو مصريين عشان محدش يقول واخدة في نفسها قلم، بس إن المنتخب الوطني كله يظهر عندي في نفس الوقت دي غريبة جدا وأكيد مش صدفة، للأسف عندنا في مصر لما بيحبوا حد في مصر بيطلعوه السما كأنه بطل، والواقع غير كده خالص، احنا في مصر لو انتي بنت يبقى الغلط عليكي تلقائي، بس إحنا هنا مش في مصر، يا ريت الأساتذة يركزوا عالبطولة اللي الراجل الغلبان عندنا في مصر بيستلف ثمن الشاي عشان ينزل يتفرج عليكوا ده ما يجيلوش غلطة، والأستاذ اللي بيقولي انتي مش عارفة أنا مين؟ لا معرفش… بس عرفت بقى لما سألت وعرفت إن ليك سوابق في المواضيع دي والكل عارفها، يا جماعة خدوا بالكم قبل ما تتجرأوا وتعملوا لايك لصورة المنتخب، واضح إن اللعيبة سايبة البطولة وقاعدين عالانستغرام بيتفرجوا. مجال مقرف فعلا ».

DOSSIERS SPÉCIAUX